|
Post by Israhel Caine on Oct 25, 2012 22:39:25 GMT 1
Ved et bord i et rum af Ravns Pub, der mest af alt mindede om et sted fra Tusind-Og-En-Nat, sad Israhel, og hældte alkohol i et glas. Der sad forskellige mennesker rundt omkring ham, men han var tilfreds med at sidde for sig selv. Lige nu, ihvertfald.
Drinken han sad med, var rød absinth, og det var ikke billigt. Israhels omgang med stadset var lejlighedsvis - afbrudt, ujævn og sjælden. Men denne gang skulle han blæse sig selv, så langt væk fra universet, at ting begyndte at give mening. Han havde papyruspair og blyanter foran sig, og en vandpibe stod ikke langt væk. Han så frem til at skrive i den her tilstand - der var intet bedre. Intet.
Han drak det første glas ud.
|
|
Aurelia
New Member
Aurelia | 20 ?r | Fotograf
|
Post by Aurelia on Oct 25, 2012 22:52:52 GMT 1
Aurelia havde været ude på en lille aften gåtur da hun havde bestemt sig for at gå ind på Ravns Pub. Det var alt rart med en lille drink og noget selskab så man kunne slappe lidt af inden sengetid. Hun iført lidt afslappet tøj for en gangs skyld. Hun havde et par jeans og en stroptrøje. Ovenover havde hun en lang jakke som ikke var knappet. Aurelia gik op til baren og bestilte en drink. Hun vendte sig derefter og kiggede lidt omkring.
Hendes blik ramte en enlig mand der sad ved et bord og tydeligvis skulle til noget med noget papir arbejde. men måden han kastede sit alkohol ned på, tydede på at han var mere destruktiv end godt var. ikke at Aurelia var en menneskekender som sådan. Hun lod sine hænder glide ned i lommerne og mærkede en lille plastikpose mellem sine fingre på højre hånd. Hendes blik gled ned og hun tog den lille pose op. Hun kiggede lidt på den lille pose med det sorte indhold. Hun skulle tænke lidt, inden hun kom i tanke om hvor det kom fra, inden hun igen stoppede posen ned i lommen ganske diskret, så folk ikke ville opdage hun havde det. Hun tog imod sin drink og ventede i et kort sekund inden hun gik ned mod mandens bord. hun var en nysgerrig sjæl, og han virkede interessant. "Hey" hendes stemme var rolig og ventede ganske stille på hans reaktion.
|
|
|
Post by Israhel Caine on Oct 25, 2012 23:07:26 GMT 1
Israhel var begyndt at skrive de første ord han kom på, ned på papyruspapiret. Hjort, træ, blad, sten, grøn, ånd, gejst, sten, hus, fyrtårn. Fyrtårn. Fyrtårn, hav, salt, skib, død, hvaler, måger, skrig. Skrig. Han skrev hektisk, og ordene var på det nærmeste ulæselige. Israhel skrev ikke kaligrafi. Han skrev så hurtigt det kunne lade sig gøre.
Han lagde blyanten fra sig, og rakte fraværende ud efter flasken. Han hældte op i sit glas, uden at tænke over det, men drak ikke. Han tav, og mærkede langsomt den rubinrøde drik flyde gennem hans årer, få hans hår til at rejse sig, og flå lagene af verden der omgav ham. Han lukkede kortvarigt øjnene, og blev svimmel af mørket der roterede om ham. Han noterede sig at absinthen havde virket usandsynligt hurtigt. Han åbnede øjnene, og stirrede ind i ansigtet på en rødhåret kvinde med en drink i hånden.
"Godt evenin'," sagde han på slang, uden rigtigt at tænke over det. Han rømmede sig. "Ah, om forladelse. Tag plads," tilbød han, og et spinkelt smil var på hans læber. "Hvis De lyster, naturligvis," tilføjede han, og hans stemme var høflig og spørgende.
|
|
Aurelia
New Member
|
Post by Aurelia on Oct 25, 2012 23:20:18 GMT 1
Aurelia misundende ham lidt over at havde arbejde at kaste sig over. Det var sjældent hun selv følte en sådan trang til at få noget udrettet, og specielt ikke at skrive noget. Måske var det mest fordi at hun ikke var en habil skriver og faktisk helst ikke ville vise folk at hun havde en svaghed omkring noget. Jo hun kunne stave, men hendes evner var ikke store indenfor det faglige. Hun var mere en pige der gik efter aktion. Hun var praktisk og alt det faglige sagde hende ikke så meget. Lytte til historier, om de så var sande, faglige eller blot skønlitteratur var hun dog glad for. Dog havde Aurelia ingen ide om hvad manden foran hende var ved at skrive og hun havde en idé om at hun heller ikke ville kunne læse det hvis han valgte at vise det til hende.
Han virkede påvirket, men ikke på samme måde som Aurelia var van til at se. Det bragte en lille undren frem i hendes øjne, men der gik ikke mange sekunder før det igen var væk. Det kom nok ikke hende ved, selvom nysgerrigheden stadig prikkede dybt inde i hende. Aurelia sendte ham et venligt smil. Hun var en venlig sjæl, hvilket undrede mange, der vidste hvordan hun var opvokset og hvad hun havde foretaget sig igennem livet. Men livet var for kort til altid og rende rundt og være sur. Det var i hvert fald Aurelias mening! "Tak, det vil jeg gerne [/color]" svarede hun ham høftligt og med lidt spænding i stemmen. Hun kunne lide at møde nye mennesker og lære dem at kende. Hendes blik ramte dokumentet igen og da det lå på hovede fra hendes synsvinkel var det helt umuligt for hende at forstå noget som helst. Men et skævt smil og en gnist af nysgerrighed i øjnene, løftede hun hovedet og så ind i hans. " Whatcha doin'?" der kom ligeledes slang ind over hendes stemme. Man kunne mærke på hende at hun måske ikke var fra det mest fine miljø der var at finde på Causeway.[/blockquote]
|
|
|
Post by Israhel Caine on Oct 26, 2012 0:19:19 GMT 1
Israhel var faktisk ikke en stærkt selskabelig mand. Hans venner var få, og han var som oftes sammen med dem med store afbrudte, mellemrum. Han holdt sig for sig selv, skrev sine ting, og begrænsede sine samtaler til nogle få tidspunkter.
Men i dag var anderledes. Rubindrikken havde ændret et eller andet ved verdensordnen - kosmos stod stadig, men der var en indre glød i alting, og Israhel følte sig ved godt mod og glad. Han greb flasken, fremtryllede et glas fra et bord, og rakte hende begge dele.
"Smag! Hvis de lyster - rød absinth, der er skønhed, ild, ånd og sjæl i det," sagde han, og virkede næsten mystificeret, næsten som et forvirret orakel. Et lidt simpelt, banalt orakel, men ikke desto mindre.
Hans øjne lyste op, da hun spurgte ind til hans arbejde, men han lagde ubemærket en hånd over papyrussen. Han lænede sig tilbage, og fra en lomme fandt han en æske med tobak, der mest af alt lignede forstenede bregner. Han smuldrede dem med fingrene, og de blev til et fint støv, som han rullede sammen med papir. Han tændte smøgen, og kiggede igen på hende. "Jeg arbejder - eller, jeg penner! Jeg har jink* at tjene, og less time to do it in," sagde han, og var glad for at hun talte Causewayslang. En uboer.
Han rømmede sig. "Undskyld jeg, jeg praler for meget om mig selv. Hvem er De, what brings you here?" spurgte han, og hans ansigt var både interesse og imødekommenhed.
(* jink er Causeway-slang for penge. Har jeg lige besluttet mig for!
|
|
Aurelia
New Member
|
Post by Aurelia on Oct 26, 2012 0:48:57 GMT 1
Aurelia snakkede med stort set alle hun mødte på sin vej, og det var lidt begrænset hvor godt hende såkaldte venner kendte hende. De var stadig hendes venner, da hun hurtigt knytter et form for følelsesmæssigt bund til andre personer, men de kendte hende ikke som sådan. og det var vel egentlig også fint nok
Aurelia så lidt overrasket på ham da han ragte hende et glas og flasken. Smilet var stadig at se på hendes læber og hun tog imod begge dele med hver sin hånd for at være sikker på at hun ikke tabte noget. Hun var ikke klodset som sådan, men man skulle heller ikke udfordre skæbnen for tit. Aurelias smil blev lidt større ved hans ord. Det lød godt og påvirkede hende til at være mere nysgerrig omkring det han havde ragt hende. Hun betragtede ham roligt mens hun fik hældt noget af flaskens indhold op i glasset. Hun lyttede med åbne øre og bed sig ganske let i læben. Det lød spændende at han tjente penge på at skrive. "Awesome.. Tiden er altid frygtelig, for den går enten for hurtig eller for langsomt. What a bitch.." sagde hun med et lille grin og tog en slurk af den røde absinth og mærkede væsken brænde ned af sin hals og fik let gåsehud og åbnede øjnene lidt højere op. Det var godt, og ikke noget hun fik så tit.
Aurelia kunne ikke lade hver med at sende ham et stort smil ved hans ord. Hun havde skab intet imod at han fortalte om sig selv. hun nød at lytte til andres ord og fortællinger. Hun kørte sine fingre igennem sit hår inden hun talte. "Aurelia is what I'm named.. Jeg trængte til at komme ud and enjoy life, hvis man kan sige det." sagde hun og tog endnu en slurk og mærkede hendes hår i nakken rejse sig da hun allerede mærkede hvordan den påvirkede hende. "At møde nye mennesker er mit drive" tilføjede hun ikke lang tid efter. Hun behøvede andre mennesker for ikke at gå i stå.
|
|
|
Post by Israhel Caine on Oct 26, 2012 1:24:46 GMT 1
Israhel smilede underfundigt, og var tilsyneladende i usædvanligt godt humør. Selvom absinthen stadig sad i hans system, og farvede hver eneste følelse og idé han fik, var der stadig en mildhed i ham, og han stoppede i sine tanker op. Israhel stoppede sjældent op. Siden han havde svoret en dyr ed, overfor Causeway selv, havde han drukket målbevidst - og målet var undergang. Men nu, som han sad der, og spritten arbejdede sig vej, og opløste fedtvævvet i hans hjerne, var alting en smule mere fredfyldt. Han drak grådigt det glas han havde hældt op, og lukkede øjnene, mens smagen forsvandt på hans tunge og i hans hals.
"Tid - et strangeligt ord. Hvis jeg havde drukket mere, havde jeg sikkert sagt noget kliché-something-something om tidens natur," sagde han, og smilede næsten genert. "Men så fuld er jeg ikke," fortsatte han, og hældte op igen. "Ikke endnu."
"Aurelia!" sagde han, og sagde ordet igen, som om han smagte på det. "Hvad betyder Aurelia?" spurgte han interesseret. Han nikkede, og lod glasset i hans hånd rotere. "Nye mennesker, yes, I see." Han fortsatte med at nikke.
|
|
Aurelia
New Member
|
Post by Aurelia on Oct 26, 2012 13:36:13 GMT 1
Aurelia kunne ikke lade hver med at gengælde hans smil. Hans humør var smittende og der skulle ikke meget til før Aurelia blev smittet af andres humør. Aurelia havde faktisk aldrig tænkt over hvad alkohol og stoffer gjorde ved hende. Hun drak meget alkohol når hun havde fri og der kunne da også smutte nogle stoffer ind, men alkohol foretrak hun. det var nemmere og ikke lige så dyrt.
Aurelia kom med et blidt og varmt grin over det han sagde. "Not yet.. Det rammer lige pludselig" sagde hun og blinkede til ham. Hun var heller ikke særlig fuld selv, men hun var ret sikker på at det nok skulle komme indenfor ikke alt for lang tid. Hun tømte sit glas og trak vejret dybt ned i sine lunger. det gav en helt vidunderlig følelse det skide alkohol. no wonder man blev afhængig.
Aurelia smilede og fandt hans nysgerrighed rar, da hun normalt ikke var vant til at folk var nysgerrige omkring hendes navn, eller generelt bare nysgerrige omkring hvem hun var. Hun tænkte sig lidt om inden hun svarede ham. Hendes mor havde engang fortalt hende hvad det betød, det skulle bare lige frem i hukommelsen. "Gylden. Det var i hvert fald hvad min mor sagde det betød.. jeg ved ikke om det er rigtigt, men... Hun havde ikke meget og derfor var det nok rart med at havde noget 'gyldent' ved sig alligevel" sagde hun lidt eftertænksomt og drejede noget af sit hår rundt om den ene finger. Hun kiggede tilbage på ham og smilede. "Man ved aldrig hvad man møder"
|
|
|
Post by Israhel Caine on Oct 29, 2012 15:13:48 GMT 1
Israhel nikkede smilende, og var fascineret af den unge kvinde som var dukket op ud af ingenting, havde afbrudt hans ellers længe planlagte aften, men alligevel formåede at få ham til at smile, fremfor at være irriteret. Han skodede sin cigarret, og fandt en pakke pre-fabrikerede smøger frem. Han tog en selv, og bød Aurelia en.
"Og gudskelov! Eksistensen er et kaos - Causeway er det levende eksempel - alt er dybt forvirrende og komplekst. Vi er lykkelige mennesker, du og jeg, Aurelia, at vi kan slippe væk, i en rus af ethanol og alkoholiske dampe!" sagde han, og spriten var at høre i hans stemme, gik det op for ham. Han tog sig pludselig til hovedet, og sendte hende et undskyldende blik.
"Arh, om forladelse, jeg har absolutely gmelt at introducere mig selv - sikke en uhyrlighed, en gentleman der byder en dame på drinks, uden at hun ved hvem han er," sagde han, og så oprigtigt forbløffet ud. Han rejste sig kort, bukkede lavt, og satte sig ned igen.
"Jeg hedder Israhel," sagde han kort, og tændte sin smøg, i det han satte sig ned igen. Han nikkede til hendes navn, og pustede fraværende røgen ud i lokalet. Den indtog mærkelige former, dansede døende rundt i luften, og henlagde begge mennesker i dunkle, røghvide skygger.
"Ah, hun havde ret i så fald! Om ikke dit hår er gyldent, så er din sjæl det i hvertfald, Aurelia. Jeg forestiller mig at selve Causeway ville give dig din vilje, med det smil," sagde han, smilede oprigtigt, og blinkede til hende.
|
|
Aurelia
New Member
|
Post by Aurelia on Nov 1, 2012 21:56:22 GMT 1
Hun tog imod en smøg og tændte den med en lighter hun havde i lommen og inden hun havde fået tilbudt ham den, var han gået igang med sin tale for Aurelia blev helt grebet. Aurelia ville lyve hvis hun sagde at hun ikke var fascineret af den unge mand foran hende. Hun lyttede og opslugte hver eneste ord til sig. Hun vidste ikke engang hvad hun skulle svare andet end at nikke med et bredt og varmt smil på sine læber. Hun hviskede roligt og næsten distrekt "You get me so well" sagde hun mens hun hvilede sit hoved i sin håndflade.
Aurelia hev sig selv ud af sin trangse og smilede blidt til ham. Hun bukkede let med hovedet som hilsen og smilede til ham. "Du er skam tilgivet Israhel... Israhel.. jeg kan godt li' dit navn." sagde hun varmt og tog selv et sug fra smøgen og pustede det ud. Det var en underlig følelse at ryge. det havde hun altid synes det var, men stadig umådelig rart på et eller andet plan.
Aurelia kunne virkelig ikke lade hver med at rødme. Der var noget over hans måde at tale på og hans måde at nå ind til hende. Okay, Aurelia havde nok en svaghed for mænd der kunne tale. Og det kunne Israhel. "Det ville være dejligt hvis Causeway var så nem at overtale.. men I'm not that lucky" sagde hun med et lille grin og et varmt glimt i øjet. Hun tog lidt mere af sin drink og fik et gys ned af ryggen. "arh.. wauw.." kom der fra hendes læber efter at alkoholen var indtaget.
|
|
Iago
Administrator
What can change the nature of a man?
|
Post by Iago on Nov 10, 2012 11:21:06 GMT 1
Israhel smilede. Han havde en tendens til at tale om et vandfald, og når andre mennesker gad lytte til ham, var det ikke bare en sejr, det var også en oplevelse. Han drak igen, og alting blev et kort øjeblik sløret. "Hvor sært at jeg vi skulle møde hinanden her," sagde han, som om det først var gået op for ham nu. "Der er millioner og millioner af men'sker i Causeway, and yet, det er dig og mig der sidder her, over for hinanden."
Han smilede, og rystede på hovedet, som for at ryste det af sig. "Undskyld, jeg har en svaghed for filosofi. Lommefilosofi du ved, den dumme og simple slags filosofi. Den slags som ingen mening eller mål har, men som bare bider sig selv i halen," sagde han, og tog et kraftigt hiv af smøgen. Han lukkede øjnene, og pustede langsomt røgen ud igen.
Han åbnede øjnene, og så ind i hendes. Hans blik var sløret, men indtagende. Han så hver eneste detalje på pubben, hver en hånd, hver et hårstrå, hvert et kort der blev spillet og lagt til side. Han så drinks i tusinde farver, der spillede og glimtede i lyset. Hans blik vendte tilbage til Aurelia. "Dit hår har en fantastisk nuance," sagde han, før han kunne stoppe sig selv. "Lyset herinde elsker det, det glimter og skygger som en mark af roser. Hvis de var kloge, ansatte de dig - folk ville komme langvejs fra!" sagde han, og kunne ikke lade være med at smile. Det blev til en mild og lav latter.
Han så op ved hendes svar. "Man siger mig, at Israhel betyder "Jeg har kæmpet med Gud". Jeg må indrømme jeg ikke har sloges meget med Gud. Jeg tror både han og jeg er faret vild i Causeway," sagde han, og lo igen. Han så på hende. "Har du prøvet? Hvis blot du bider dig i underlæben, sætter håret og spørger med din mest overbevisende stemme, så er jeg vis på at Causeway vil give dig alt i verden. Undertiden hører den såmænd efter hvad jeg siger!"
|
|
|
Post by ivokeyeb on Dec 27, 2019 5:10:05 GMT 1
|
|
|
Post by anoixihih on Dec 27, 2019 5:42:50 GMT 1
|
|